Procedura zgłaszania awarii instalacji fotowoltaicznych  zamontowanych przez firmę SOLGRO Grzegorz Mordarski  na posesjach w Gminie Jabłonna w ramach projektu „Odnawialne źródła energii na terenie gminy Jabłonna – instalacje fotowoltaiczne”

Uczestnicy projektu mają zapewniony serwis gwarancyjny przez okres 5 lat trwałości projektu. Firmą, która świadczy usługi serwisu jest SOLGRO Grzegorz Mordarski. Jest to jedyna firma, która może u Państwa wykonywać naprawy gwarancyjne.

Przed wysłaniem zgłoszenia awarii instalacji fotowoltaicznej sprawdź:

Czy zabezpieczenia w skrzynce AC oraz zabezpieczenie instalacji PV w rozdzielni głównej budynku są załączone? Jeśli nie, załącz i sprawdź stan instalacji ponownie (Załączanie i wyłączanie elektrowni fotowoltaicznej – str. 8).

Czy na falowniku w menu Rejestr błędów wyświetlane są jakieś błędy (załącznik nr.1- spis błędów wraz ze sposobem ich usunięcia).

Czy na modułach zalega warstwa śniegu/nieczystości?

Jeśli w znacznej części na modułach fotowoltaicznych zalega warstwa śniegu lub nieczystości, przyczyną niepracującej instalacji może być zbyt niskie napięcie na panelu fotowoltaicznym spowodowane zbyt wysokim zacienieniem modułów fotowoltaicznych. Jeśli taka sytuacja ma miejsce w Państwa instalacji, zaleca się sprawdzenie stanu

Jeśli powyższe czynności nie rozwiązały problemu, konieczność serwisu można zgłosić przez adres e-mail solgro@solgro.pl oraz numerem 18 440 20 26.

Załącznik:

W większości sytuacji falownik nie wymaga serwisu. Jednakże jeśli falownik nie działa prawidłowo, zalecamy rozwiązania problemów: Spis błędów wraz ze sposobem ich usunięcia.


UWAGI:

1. Restart: Rozłącz włączniki wejścia i wyjścia, włącz je ponownie, gdy wyświetlacz LCD i diody zgasną.

2. Jeśli wyświetlacz LCD nie działa, sprawdź okablowanie DC i AC.

3. Jeśli napięcie na wejściu DC jest wyższe niż napięcie startowe i falownik ciągle nie działa, proszę skontaktować się z serwisem.

4. Jeśli niezbędna jest wymiana okablowania lub potrzeba otworzyć obudowę to proszę skontaktować się z serwisem.

5. Przy niskim nasłonecznieniu falownik może się ciągle włączać i wyłączać. Jest to spowodowane niewystarczającą generowaną mocą do sterowania obwodami sterującymi.

 

Wszystkie informację odnośnie ustawień falownika oraz sprawdzenia uzysków z instalacji fotowoltaicznej zawarte są do instrukcji falownika dołączonej do urządzenia.

W celu zgłoszenia awarii prosimy o wypełnienie poniższego formularza,
w celu szybszej identyfikacji potencjalnej awarii i szybszego jej usunięcia
Twoje imię
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Twoje Nazwisko
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Twój adres
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Numer
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Wybierz plik, np. zdjęcie wskazań sterownika, przeciek itp.
Błąd ładowania pliku- Plik może być za duży. Zmniejsz go
Błąd ładowania pliku- Plik może być za duży. Zmniejsz go
Twój adres email
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Wybierz datę
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!